tisdag 27 februari 2007

Oväntat besök

Sent på lördagseftermiddagen ringde telefonen. Den uppringande var en före detta arbetskamrat som tillsammans med sin fru och en god vän nu satt på en restaurang i Norrköping. De hade just ätit asiatiskt och undrade om jag hade "pannan på" och om de kunde titta in. Visst, en liten stund passade bra, innan sonen och jag skulle iväg på champagneprovningen. Oh, vad roligt det var att de kom och hälsade på! Vi hade inte träffats på drygt två år så återseendet var kärt. De var på väg till Skänninge tillsammans med sin vän som var organist och som skulle ge en konsert vid invigningen av en ny orgel i kyrkan där på söndagen. Det blev en intensiv och glad pratstund. Glad blev jag också när jag på söndagskvällen lyssnade på den CD-skiva jag fick vid besöket där den gode vännen mycket skickligt framförde "orgelbearbetningar" på orgeln i Hedvig Eleonoras kyrka i Stockholm.

Inga kommentarer: