måndag 12 februari 2007

Bussresan

När jag i fredags åkte till Årsta tog jag bussen från Norrköping till Klarabergsviadukten. Det brukar vara ganska gott om plats i bussarna med den här gången fick jag nästan gå längst bak innan jag fann en tom plats. I Norrköping klev det på en äldre herre som också fick leta sig en plats långt bak i bussen och vi hamnade så bredvid varandra.

Jag är ju inte den som är tyst så länge och det visade sig att den här mannen också var synnerligen pratglad. Ganska snart kom vi underfund med att båda två var intresserade av bridge. Han hade spelat sedan början av 1970-talet och var sedan länge medlem i en klubb där han spelar varje torsdagseftermiddag.

Under hela resan diskuterade vi budgivning, olika spelproblem och roliga givar vi haft och hade det mycket trevligt. Vi bytte telefonnummer och mannen lovade att höra av sig och försöka ordna så att min vän Barbro och jag kan börja spela i hans klubb!

Barbro och jag har pratat under nästan ett år att försöka gå med i någon klubb och spela ytterligare en dag i veckan - nu får vi ser hur det blir med den saken!

Inga kommentarer: