torsdag 8 februari 2007

Helgen då?

Ja, hur var nu helgen? Mycket trevlig och något ovanlig.

Det är inte ofta man som pensionär sparkar fotboll en lördagsförmiddag tillsammans med barn, barnbarn o svärson. Men detta hände mig i lördags! Nu gjorde jag väl inga stora framsteg eftersom jag inte lyckades göra något mål! Men å andra sidan släppte jag inte heller in något under den korta stund jag var målvakt. Barnbarnets kompis Ludde tyckte att jag var urdålig som inte lyckades med något!!!

På eftermiddagen var vi på isbanan för att barnbarnen skulle lära sig åka skridskor. Hela familjen hade köpt nya skridskor och det blev väl en tämligen bra start för dem. Jag vägrade definitivt att åka - det är nämligen 37 år sedan jag stod på ett par skridskor senast och har jag klarat mig så länge utan utövande av den sporten så fanns det ingen anledning att börja nu! Men trevligt att titta på var det!

Inga kommentarer: