söndag 6 maj 2007

Och jag som tittar så lite på TV!!!

En halvenergisk lördag närmade sig kvällen. Under eftermiddagens husliga bestyr stod TV:n på i bakgrunden och jag lyssnade, och tittade då och då, när AIK förlorade mot Helsingborg. Jag var ju också tvungen att se hur det gick på V 75 och kunde konstatera att jag spelat hem några femmor men eftersom utdelningen endast var 10 kronor var det inte mycket att hurra för!

Jag, som normalt tittar väldigt lite på TV, fortsatte mitt TV-tittande med Pokerfejs för att se vem som vann en miljon kronor genom att ha kunskaper och ett bra pokerfejs!

Så var det dags för en stunds meditation på balkongen före sänggåendet och det sedvanliga korsordslösandet.

Men denna kväll satte jag åter på TV:n och zappade runt lite bland kanalerna för att se om det eventuellt var något som intresserade mig.

Plötsligt kom jag till en kanal som hette Axess och där såg jag något som fick mig att tvärstanna. En gammal svartvit bild med en operasångare med rasslig musik i bakgrunden - vad var nu detta? Jo, det var ett program från mitten av 1990-talet, som visade inspelningar från början av 1900-talet och framåt med operasångare i deras största roller på scener runt om i världen. Här visades också glimtar från filminspelningar och TV-program där de deltagit.

Jag var helt fascinerad och njöt i fulla drag varenda minut av det drygt timslånga programmet. Här fick jag se Enrico Caruso, Maria Callas, Jussi Björling, Fritz Wunderlich och flera stora stjärnor inom operavärlden som jag aldrig har hört talas om. Vilket program - jag kunde knappast somna efteråt och kunde tyvärr konstatera att jag inte ens haft en tanke på att sätta på videon för att spela in det.

Tack snälla Axess, en för mig totalt okänd kanal, som bjöd mig på detta!

Inga kommentarer: