tisdag 15 maj 2007

Farmor?!

På vägen hem från bridgen idag hände en liten lustig episod.

När jag kom in på min gata såg jag ett 30-tal meter framför mig en pappa som kom gående med en barnvagn och en liten flicka i 4-årsåldern som glatt skuttade bredvid honom. Flickan fick syn på mig och gjorde ett extra hopp, knuffade på pappan och pekade på mig och sa något. Pappan verkarde gå i tankar så flickan knuffade honom en gång till och sa högt "Men ser du inte att det är farmor!" Pappan tittade förvirrat på mig och jag såg nog ganska så förvånad ut och vände mig om för att se om någon gick bakom mig. Men nej, det var bara jag på trottoaren! Flickan såg tveksam ut och pappan sa till henne "Nej, men det är det ju inte! Men de har likadana jackor!" Så tittade vi på varandra och skrattade och jag sa till flickan "Men jag är också farmor, fast inte till dig!"
Och det tyckte hon var roligt och så skrattade hon och skuttade vidare!

Inga kommentarer: