torsdag 3 maj 2007

Nyfiken

Idag när jag satt vid datorn plingade det till i min mobil och si där kom ett sms. Jag läste det och såg därefter att jag hade ett missat telefonsamtal i mobilen. Jag kände inte igen numret och eftersom jag satt vid datorn gick jag in på hitta.se och kollade vem det var som ringt mig. Häpen konstaterade jag blivit uppringd från Vin & Sprit.

Jag funderade över vad dom ville mig? Har de koll på att jag varje månad går på Systembolaget och köper ett par tre av månadens nyutkomna viner - ville de erbjuda mig något nytt och alldeles extra? Eller, ljuva tanke, ville de ha mig i någon testpanel av något slag!!

En lång stund satt jag och funderade och så bestämde jag mig - jag ringer upp! Jag brukar aldrig göra det men nu var det lite för spännande för att låta bli.

Jag slog numret, tre fyra signaler gick fram och en mansstämma svarade "Torbjörn". "Jo, hej!", sa jag," jag såg att du ringt mig för en liten stund sedan och nu undrar jag vad du ville?" Han skrattade och sa "Aha, det var till dig jag ringde - jag slog fel nummer - jag slog en siffra för mycket, tror jag. Blev du nyfiken?"

Jag erkände att visst blev jag det - fast jag berättade inte att jag kollat vart numret gick innan jag ringde!

Inga kommentarer: