fredag 26 januari 2007

Möte med en ung man

I går när jag kom hem från en inköpsrunda med välfyllda matkassar hejdades jag på gården av en mycket ung man som jag aldrig tidigare sett. Han var väl kanske fyra år och uppenbart förtjust över snön som fallit. Han skuttade glatt runt och sparkade i snön och kom framspringande mot mig och frågade: Vill du att vi ska leka och göra en snögubbe? Jag tittade lätt förvirrat på mina matkassar och funderade en stund. Skulle jag gå upp med matkassarna och sedan gå ner och leka i snön? Jag avbröts i mina funderingar av en liten flicka som kom skuttande och frågade den unge mannen om inte DOM kunde leka. Jag gick hem med mina kassar - lätt smickrad över att ha blivit tillfrågad om att vara med och bygga en snögubbe. Åldersskillnaden mellan oss låg på 60 år!

Inga kommentarer: